Pitanje finansiranja politiÄkih partija i kampanja u Srbiji regulisano je kroz nekoliko zakona I drugih propisa. Najvažniji u tom pogledu je Zakon o finansiranju politiÄkih aktivnosti, usvojen 2011. godine i izmenjen 2014. i 2019. godine1 . Za neke aspekte finansiranja stranaka i kampanja mogu takoÄe biti relevantni i drugi zakoni i propisi, ukljuÄujuci odredbe KriviÄnog zakonika, Zako Ģ nika o kriviÄnom postupku, Zakona o oglaÅ”avanju, Zakona o javnom informisanju i medijima, Zakona o izboru narodnih poslanika, Zakona o lokalnim izborima, Zakona o spreÄavanju korupcije, Zakona o politiÄkim strankama, Zakona o udruženjima, Zakona o privrednim druÅ”tvima, Zakon o Državnoj revizorskoj instituciji i Zakona o javnim preduzecima. SliÄno tome, važno je Ģ uzeti u obzir i nekoliko podzakonskih akata, posebno Pravilnik o evidencijama i izveÅ”tajima politiÄkog subjeka, koji je objavio direktor Agencije za borbu protiv korupcije 2016.godine2 , kao i pravilnike i preporuke za pružaoce medijskih usluga koje izdaje Regulatorno telo za elektronske medije, pre svake predizborne kampanje (poslednji su usvojeni poÄetkom 2020…
SliÄne vesti
Projekat: Monitoring izbora 2020
Transparentnost Srbija prati izbornu kampanju za lokalne i parlamentarne izbore, raspisane za 26. april 2020. godine.U okviru monitoringa, TS Äe ...
Monitoring kampanje – troÅ”kovi oglaÅ”avanja – prezentacija
Transparentnost Srbija je pratila finansiranje izborne kampanje kroz terenski monitoring u pet gradova, praÄenjem medijskog oglaÅ”avanja u nacionalnim medijima, prikupljanjem ...
Stranke ne objavljuju podatke o izvorima i troŔkovima izborne kampanje
Transparentnost finansiranja svih uÄesnika u predizbornoj kampanji za izbore zakazane za 21. jun je na veoma niskom nivou, sa proseÄnom ...