Pitanje finansiranja politiÄkih partija i kampanja u Srbiji regulisano je kroz nekoliko zakona I drugih propisa. Najvažniji u tom pogledu je Zakon o finansiranju politiÄkih aktivnosti, usvojen 2011. godine i izmenjen 2014. i 2019. godine1 . Za neke aspekte finansiranja stranaka i kampanja mogu takoÄe biti relevantni i drugi zakoni i propisi, ukljuÄujuci odredbe KriviÄnog zakonika, Zako Ģ nika o kriviÄnom postupku, Zakona o oglaÅ”avanju, Zakona o javnom informisanju i medijima, Zakona o izboru narodnih poslanika, Zakona o lokalnim izborima, Zakona o spreÄavanju korupcije, Zakona o politiÄkim strankama, Zakona o udruženjima, Zakona o privrednim druÅ”tvima, Zakon o Državnoj revizorskoj instituciji i Zakona o javnim preduzecima. SliÄno tome, važno je Ģ uzeti u obzir i nekoliko podzakonskih akata, posebno Pravilnik o evidencijama i izveÅ”tajima politiÄkog subjeka, koji je objavio direktor Agencije za borbu protiv korupcije 2016.godine2 , kao i pravilnike i preporuke za pružaoce medijskih usluga koje izdaje Regulatorno telo za elektronske medije, pre svake predizborne kampanje (poslednji su usvojeni poÄetkom 2020…
SliÄne vesti
Komentar meÄustranaÄkog sporazuma o izbornim uslovima
PolitiÄki dogovor dve vladajuÄe i sedam opozicionih politiÄkih stranaka i predsednika Narodne skupÅ”tine predviÄa neke mere koje mogu da poveÄavaju ...
Monitoring izbora 2020: PredsedniÄki izbori za SkupÅ”tinu Srbije
Transparentnost Srbija pratila je aktivnosti javnih funkcionera tokom izbornih kampanja 20121, 20142, 20163, 20174. i 20185. godine. Od 2017. godine ...
Apsolutna dominacija VuÄiÄa u izbornoj kampanji
Lista Srpske napredne stranke āZa naÅ”u decu ā Aleksandar VuÄiÄā potroÅ”ila je neÅ”to viÅ”e od 2,4 miliona evra za oglaÅ”avanje ...