Analiza pravnog okvira finansiranja stranaka i kampanja

Pitanje finansiranja politi─Źkih partija i kampanja u Srbiji regulisano je kroz nekoliko zakona I drugih propisa. Najva┼żniji u tom pogledu je Zakon o finansiranju politi─Źkih aktivnosti, usvojen 2011. godine i izmenjen 2014. i 2019. godine1 . Za neke aspekte finansiranja stranaka i kampanja mogu tako─Ĺe biti relevantni i drugi zakoni i propisi, uklju─Źujuci odredbe Krivi─Źnog zakonika, Zako ╠ü nika o krivi─Źnom postupku, Zakona o ogla┼íavanju, Zakona o javnom informisanju i medijima, Zakona o izboru narodnih poslanika, Zakona o lokalnim izborima, Zakona o spre─Źavanju korupcije, Zakona o politi─Źkim strankama, Zakona o udru┼żenjima, Zakona o privrednim dru┼ítvima, Zakon o Dr┼żavnoj revizorskoj instituciji i Zakona o javnim preduzecima. Sli─Źno tome, va┼żno je ╠ü uzeti u obzir i nekoliko podzakonskih akata, posebno Pravilnik o evidencijama i izve┼ítajima politi─Źkog subjeka, koji je objavio direktor Agencije za borbu protiv korupcije 2016.godine2 , kao i pravilnike i preporuke za pru┼żaoce medijskih usluga koje izdaje Regulatorno telo za elektronske medije, pre svake predizborne kampanje (poslednji su usvojeni po─Źetkom 2020…