Izmene propisa koje su preduzete decembra 2019. i januara 2020, nisu rešile probleme koji su prepoznati u domaćim planovima, u preporukama ODIHR sa ranijih izbora i tokom dijaloga o izbornim uslovima. Činjenica da su ključni izborni zakoni menjani i nakon dijaloga pokazuje da nije bilo spremnosti, a ne da nije bilo vremena da se reše svi problemi. Usled toga su, između ostalog, odredbe o finansiranju izborne kampanje i dalje takve da se kroz budžetske dotacije podstiče neravnopravnost učesnika, nije povećana transparentnost informacija u doba dok kampanja traje, niti je precizirano šta Agencija mora da proveri po službenoj dužnosti. Nisu bitno poboljšana ni pravila o aktivnostima javnih funkcionera tokom kampanje. Nova pravila koja je doneo Savet REM-a su po obuhvatu ispod minimuma koji je propisan zakonom, o čemu postoji čak i mišljenje resornog Ministarstva, lošija su od onih sa ranijih izbora i ne rešavaju probleme uočene u praksi. Između ostalog, ona nisu obavezna za privatne TV stanice, ne rešavaju pitanje emitovanja celokupnih partijskih skupova, predstavljanja javnih funkcionera tokom kampanje i ne obezbeđuju javnost podataka o uslovima oglašavanja…
Prvi nalazi monitoringa finansiranja izborne kampanje i postupanja državnih organa
Slične vesti
Kako će se deliti novac iz budžeta za izborne kampanje u 2022.
Transparentnost Srbija uradila je detaljan proračun koji pokazuje kakve će biti posledice izmena Zakona o finansiranju političkih aktivnosti na finansiranje ...
Prijava Agenciji – EPS u predizbornom spotu SNS
Prijava Na osnovu ove objave može se zaključiti da se sredstva kojima raspolaže javno preduzeće ”Elektroprivreda Srbije”, kao javni resurs, ...
Zakon o slobodnom pristupu informacijama – šta je poboljšano, a koji problemi nisu rešeni
Sad je već izvesno da će Zakon o slobodnom pristupu informacijama, propis koji građanima, medijima i nevladinim organizacijama daje makar ...