Pravila oglašavanja u izbornoj kampanji

Iako u Srbiji postoje pravila za predstavljanje i ogla┼íavanje u─Źesnika na izborima tokom izborne kampanje, ona nisu dovoljna da urede sva pitanja koja su se do sada javljala kao sporna, da obezbede ravnopravnost partija, koalicija i grupa gra─Ĺana a pogotovo ne da obezbede da gra─Ĺani tokom izbora dobiju od medija ne┼íto vi┼íe od preno┼íenja neproverljivih obe─çanja, optu┼żbi i ocena. I javni servisi i privatni mediji moraju da obezbede ogla┼íavanje ali i emitovanje drugih vrsta programa pod jednakim uslovima svim u─Źesnicima na izborima. Me─Ĺutim, u realizaciji ovog na─Źela mogu se javiti brojne dileme zato ┼íto pravila nisu dovoljno jasna. Usled toga, mediji i politi─Źari mogu lako da ugroze proklamovana na─Źela, a da utvr─Ĺivanje povrede previ┼íe zavisi od slobodne ocene ─Źlanova Saveta REM.

Na osnovu Pravilnika koji je REM doneo leta 2015. godine (a mediji pogre┼íno prethodnih sedmica pogre┼íno preneli da je re─Ź o novim pravilima i “zabrani” zakupljenih termina) ÔÇ×zakupljeni terminiÔÇť, iako nisu formalno zabranjeni, mora─çe da se uklope u maksimalno dopu┼íteno vreme za emitovanje reklama (12, odnosno 6 minuta u jednom satu), usled ─Źega ─çe interesovanje za ovaj vid reklamiranja sigurno znatno opasti. Ovo su poslednji izbori na kojima se primenjuje stari Zakon o ogla┼íavanju. Novi po─Źinje da se primenjuje od maja ove 2016, ali to ne─çe doneti bitne pomake, zato ┼íto je zakonodavac ponovo propustio da detaljnije uredi dr┼żavno i politi─Źko ogla┼íavanje…