Iako u Srbiji postoje pravila za predstavljanje i oglaÅ”avanje uÄesnika na izborima tokom izborne kampanje, ona nisu dovoljna da urede sva pitanja koja su se do sada javljala kao sporna, da obezbede ravnopravnost partija, koalicija i grupa graÄana a pogotovo ne da obezbede da graÄani tokom izbora dobiju od medija neÅ”to viÅ”e od prenoÅ”enja neproverljivih obeÄanja, optužbi i ocena. I javni servisi i privatni mediji moraju da obezbede oglaÅ”avanje ali i emitovanje drugih vrsta programa pod jednakim uslovima svim uÄesnicima na izborima. MeÄutim, u realizaciji ovog naÄela mogu se javiti brojne dileme zato Å”to pravila nisu dovoljno jasna. Usled toga, mediji i politiÄari mogu lako da ugroze proklamovana naÄela, a da utvrÄivanje povrede previÅ”e zavisi od slobodne ocene Älanova Saveta REM.
Na osnovu Pravilnika koji je REM doneo leta 2015. godine (a mediji pogreÅ”no prethodnih sedmica pogreÅ”no preneli da je reÄ o novim pravilima i “zabrani” zakupljenih termina) āzakupljeni terminiā, iako nisu formalno zabranjeni, moraÄe da se uklope u maksimalno dopuÅ”teno vreme za emitovanje reklama (12, odnosno 6 minuta u jednom satu), usled Äega Äe interesovanje za ovaj vid reklamiranja sigurno znatno opasti. Ovo su poslednji izbori na kojima se primenjuje stari Zakon o oglaÅ”avanju. Novi poÄinje da se primenjuje od maja ove 2016, ali to neÄe doneti bitne pomake, zato Å”to je zakonodavac ponovo propustio da detaljnije uredi državno i politiÄko oglaÅ”avanje…