Izvori finansiranja izbornih kampanja
Zakon o finansiranju politiÄkih aktivnosti iz 2011 daje moguÄnost da se izborna kampanja finansira iz javnih i i iz privatnih izvora.
U dopuÅ”tene privatne izvore za finansiranje ovih aktivnosti spadaju sva ona sredstva koja politiÄki subjekti i inaÄe smeju da prikupljaju u okviru svog redovnog finansiranja ā Älanarine, prilozi fiziÄkih i pravnih lica, pokloni u vidu stvari, besplatnog rada ili netržiÅ”nih popusta, prihodi od imovine (npr. kamate na dopozite, kirije od izdavanja nekretnina) zaostavÅ”tine i legati. TakoÄe, Zakon govori i o kreditima banaka i drugih finansijskih organizacija kao o dopuÅ”tenom izvoru finansiranja.
Za finansiranje svake izborne kampanje otvara se poseban raÄun koji ne sme da se koristi u druge svrhe. Konkretno, u 2012. politiÄki subjekt koji uÄestvuje na parlamentarnim, predsedniÄkim, pokrajinskim i lokalnim izborima moraÄe da otvori poseban raÄun za finansiranje svake kampanje (i za svaki grad i opÅ”tinu, a u Vojvodini i za svaku izbornu jedinicu po veÄinskom principu). Zakon ne propisuje obavezu objavljivanja posebnog raÄuna za finansiranje kampanje…