Pitanje finansiranja političkih partija i kampanja u Srbiji regulisano je kroz nekoliko zakona I drugih propisa. Najvažniji u tom pogledu je Zakon o finansiranju političkih aktivnosti, usvojen 2011. godine i izmenjen 2014. i 2019. godine1 . Za neke aspekte finansiranja stranaka i kampanja mogu takođe biti relevantni i drugi zakoni i propisi, uključujuci odredbe Krivičnog zakonika, Zako ́ nika o krivičnom postupku, Zakona o oglašavanju, Zakona o javnom informisanju i medijima, Zakona o izboru narodnih poslanika, Zakona o lokalnim izborima, Zakona o sprečavanju korupcije, Zakona o političkim strankama, Zakona o udruženjima, Zakona o privrednim društvima, Zakon o Državnoj revizorskoj instituciji i Zakona o javnim preduzecima. Slično tome, važno je ́ uzeti u obzir i nekoliko podzakonskih akata, posebno Pravilnik o evidencijama i izveštajima političkog subjeka, koji je objavio direktor Agencije za borbu protiv korupcije 2016.godine2 , kao i pravilnike i preporuke za pružaoce medijskih usluga koje izdaje Regulatorno telo za elektronske medije, pre svake predizborne kampanje (poslednji su usvojeni početkom 2020…
Slične vesti
TS analiza: Pristup medijima i njihova kontrola – ključni problemi i moguća rešenja
Transparentnost – Srbija u kontinuitetu prati oblast finansiranja političkih stranaka i izbornih kampanja u Srbiji od donošenja Zakona o finansiranju ...
Da li su direktori kojima je istekao mandat potpisivali ugovore o javnim nabavkama
Transparentnost Srbija pozvala je Kancelariju za javne nabavke da sprovede monitoring primene zakona u javnim preduzećima i drugim preduzećima u državnom vlasništvu ...
Prijava Agenciji – sajt predsednika Srbije
Na zvaničnoj internet prezentaciji predsednika Republike Srbije, u rubrici Saopštenja, može se naći i pročitati tekst pod nazivom ”Razgovor sa ...