Izvori finansiranja izborne kampanje 2012

Izvori finansiranja izbornih kampanja

Zakon o finansiranju politi─Źkih aktivnosti iz 2011 daje mogu─çnost da se izborna kampanja finansira iz javnih i i iz privatnih izvora.

U dopu┼ítene privatne izvore za finansiranje ovih aktivnosti spadaju sva ona sredstva koja politi─Źki subjekti i ina─Źe smeju da prikupljaju u okviru svog redovnog finansiranja ÔÇô ─Źlanarine, prilozi fizi─Źkih i pravnih lica, pokloni u vidu stvari, besplatnog rada ili netr┼żi┼ínih popusta, prihodi od imovine (npr. kamate na dopozite, kirije od izdavanja nekretnina) zaostav┼ítine i legati. Tako─Ĺe, Zakon govori i o kreditima banaka i drugih finansijskih organizacija kao o dopu┼ítenom izvoru finansiranja.

Za finansiranje svake izborne kampanje otvara se poseban ra─Źun koji ne sme da se koristi u druge svrhe. Konkretno, u 2012. politi─Źki subjekt koji u─Źestvuje na parlamentarnim, predsedni─Źkim, pokrajinskim i lokalnim izborima mora─çe da otvori poseban ra─Źun za finansiranje svake kampanje (i za svaki grad i op┼ítinu, a u Vojvodini i za svaku izbornu jedinicu po ve─çinskom principu). Zakon ne propisuje obavezu objavljivanja posebnog ra─Źuna za finansiranje kampanje…