PraÄenje gradskih izbora u Beogradu, koje je preduzela Transparentnost Srbija u vezi sa funkcionerskom kampanjom, njenim praÄenjem u medijima, finansiranjem iz budžeta, oglaÅ”avanjem u medijima i radom državnih organa, dokazuje nužnost poboljÅ”anja propisa i veÄe aktivnosti državnih organa u kontroli njihovog sprovoÄenja. Funkcionerska kampanja gradskih Äelnika, stranaÄko angažovanje predsednika Srbije, Äije ime je nosila izborna lista njegove partije i dominantno prisustvo ove liste u medijima prvenstveno zahvaljujuÄi aktivnostima Aleksandra VuÄiÄa u svojstvu predsednika države, glavna je odlika kampanje za izbor odbornika SkupÅ”tine grada Beograda. Ova lista ili njeni predstavnici se pojavila 294 puta na naslovnim stranicama dnevnih novina u pozitivnom kontekstu, za 94 viÅ”e nego sve druge liste zajedno.
Od Älanova Vlade su bili najaktivniji predsednica Ana BrnabiÄ, te ministri Å arÄeviÄ i Vulin a kod kljuÄnih gradskih funkcionera (Mali, VesiÄ) je primeÄen porast aktivnosti od 50% u odnosu na neizborni period. I pored nesumnjivog politiÄkog znaÄaja za celu zemlju, izbori su bili tek treÄa po znaÄaju tema na naslovnim stranicama (iza teme Kosova, prvenstveno zbog ubistva Olivera IvanoviÄa, i teme ubistva pevaÄice Jelene MarjanoviÄ), sa 49 pominjanja (12,4%) kao glavna tema na naslovnim stranicama…