Skip to content

Izbori

Monitoring izbornih procesa

+381113033827+381113033827
ts@transparentnost.org.rsts@transparentnost.org.rs
Facebook Twitter Linkedin
  • Inicijative
  • Monitoring
    • Monitoring finansiranja kampanja
    • Monitoring funkcionerske kampanje
  • Transparentnost
    izborne kampanje
  • Aktivnosti
    • Aktivnost državnih organa
    • Aktivnosti međunarodnih organa
    • Aktivnosti stranaka
  • Izbori
    • 2004
    • 2007
    • 2008
    • 2012
    • 2014
    • 2016
    • 2017
    • 2018
    • 2020
    • 2022
  • O nama
  • Kontakt
Close Menu

Funkcionerska kampanja

 “Funkcionerska kampanja” je izraz kojim Transparentnost Srbija označava aktivnosti javnih funkcionera u predizbornom periodu, koje se prikazuju kao njihov “redovan rad”, a suštinski su deo političke promocije.   U užem smislu funkcionerska kampanja najčešće se manifestuje kroz promotivne aktivnosti funkcionera: posete firmama, školama, bolnicama, sudovima, otvaranje fabrika, gradilišta, sajmova, potpisivanja ugovora i memoranduma o izgradnji i ulaganju, stipendiranju, predstavljanje planova izgradnje, uručenje stipendija, pomoći i poklona, razgovor sa građanima, radnicima.  I druge aktivnosti funkcionera mogu imati promotivne elemente, kao što su posete inostranstvu, sastanci u kabinetu sa domaćim i stranim zvaničnicima, sportistima i sl, sastanci na terenu sa domaćim zvaničnicima i učešće funkcionera na manifestacijama (konferencije, skupovi, okrugli stolovi, svečane akademije, obeležavanja značajnih datuma). Za praktičnu identifikaciju “promotivnih aktivnosti” u okviru funkcionerske kampanje mogu poslužiti dva test pitanja – da li je ova aktivnost nešto što će biti iole bitno nakon protoka određenog perioda (kakav će biti efekat) i da li bi se ovo desilo i da li bi funkcionisalo bez prisustva javnog funkcionera.  Važno je imati u vidu da se funkcionerska kampanja ne može izjednačavati sa zloupotrebom javnih resursa ili zloupotrebom funkcije, koji su propisima regulisani i/ili kažnjivi.Funkcionerska kampanja može, u određenim situacijama, predstavljati indirektnu zloupotrebu javnih resursa, kroz obezbeđivanje dodatne medijske promocije za funkcionera (odnosno partiju sa kojom ga birači identifikuju) i u kvantitativnom i kvalitativnom smislu.  Prvi rezultati monitoringa aktivnosti funkcionera tokom izborne kampanje i tokom perioda “suspendovane izborne kampanje”  maj 2020.

  • Funkcionerska kampanja i aktivnosti funkcionera – tabela i uporedni pregled
  • Funkcioneri i kandidati u vestima 5 TV stanica 9. marta – tabelarni pregled

 Izveštaji i analize TS o funkcionerskoj kampanji iz perioda 2012-2019: 

  • Funkcionerska kampanja u Nacrtu zakona o sprečavanju korupcije
  • Monitoring lokalnih izbora u Beogradu 2018 – finansiranje, postupanje državnih organa, funkcionerska kampanja i njeno medijsko praćenje
  • Monitoring centralnih informativnih emisija na pet TV stanica, tokom dva dana izborne kampanje i jednog dana izborne tišine, pred izbore za odbornike Skupštine grada Beograda, održane 4. marta 2018. godine
  • Funkcionerska kampanja kao vid zloupotrebe javnih resursa
  • Funkcionerska izborna kampanja 2017, njeno medijsko praćenje i nepostupanje državnih organa
  • Finale dvogodišnje funkcionerske kampanje – Aktivnosti javnih funkcionera tokom kampanje za izbore u aprilu 2016
  • Novi akteri, isti sistem – Aktivnosti javnih funkcionera tokom kampanje za izbore 2014
  • Finasiranje predsedničke i parlamentarne izborne kampanje u Srbiji – maj 2012parlamentarne izborne kampanje u Srbiji – maj 2012

Najnoviji postovi

  • Analiza izveštaja o troškovima izborne kampanje 2022. sa preporukama za postupanje Agencije za sprečavanje korupcije
  • Nelogični i manjkavi izveštaji o troškovima izborne kampanje
  • Izveštaji TS o monitoringu izbora 2022
  • Finansiranje kampanje za predsedničke izbore
  • Kako će se deliti novac iz budžeta za redovan rad stranaka
  • Okrugli sto: Kako povećati transparentnost i poboljšati izborne uslove
  • Objavljivanje podataka o biračima u inostranstvu

Arhiva

Infografika

Infografika izbora

Transparentnost finansiranja izborne kampanje

Transparentnost Srbija